Relacja z wycieczki dzieci do Odargowa.

Dobiegła końca wycieczka uczestników III edycji konkursu: „Ksiądz Profesor Włodzimierz Sedlak – badacz, naukowiec, odkrywca, sercem skarżyszczanin”. Pobyt w Odargowie obfitował w wiele atrakcji.

Latarnia Morska Rozewie

Dzieci zwiedziły Latarnię Morską Rozewie, Lisim Jarem zeszły na plażę w Jastrzębiej Górze. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Krokowej, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Wsi Kaszubskiej i pałac z pięknymi ogrodami.

Kolejne dni, to kolejne wycieczki. W drodze do Słowińskiego Parku Narodowego, na Ruchome Wydmy

Wydma Łącka

zatrzymaliśmy się nad jeziorem Łebsko, które podziwialiśmy z wieży widokowej. Po przejściu 5 km naszym oczom ukazał się niezwykły widok – Wydma Łącka.

Niestrudzeni wędrowcy brzegiem morza dotarli do autokaru pokonując 7 km z uśmiechem na twarzach. Żeby poznać tutejszą legendę wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę do Diabelskiego Kamienia, a legendę związaną z nim opowiedziała  nam pani Aleksandra Pitra.

W drodze powrotnej do Skarżyska zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku. Zamek zwiedzaliśmy 3 godziny, ale ciekawe i barwne opowieści pana przewodnika umiliły nam ten czas. W czasie wolnym od wycieczek odpoczywaliśmy na plaży w Dębkach, a na boisku ośrodka „Kotwica” rozgrywaliśmy mecze piłki siatkowej.

Za niezapomniane chwile dziękujemy fundatorom wycieczki pani Dagmarze Maksymiuk – Olejarz – prezes Fundacji Imienia Księdza Profesora Włodzimierza Sedlaka i pani Aleksandrze Pitrze wiceprezes tejże fundacji.

Dziękujemy również opiekunom grupy pani Joannie Kowalik i Annie Czajkowskiej oraz koordynatorowi pani Danucie Żyle.